onsdag 9 mars 2011

Vårdcentral igen

Ett år sedan jag var här senast. Det känns som nyss, men jag har hunnit med att jobba sex månader på kirurgen, inklusive ortopeden och anestesin, samt sex månader på medicin. Hunnit gå nattjourer och ännu fler dagjourer på akuten. Antagligen lärt mig endel och blivit mer självständig, men framför allt har jag jobbat i ett år. Det är nog den största skillnaden, att jag inte pluggar längre. Det är en "vuxengrej" att ha ett arbete.

När man återkommer till en plats, återkommer även minnen från tiden man senast var där. Vad som rörde sig i mitt huvud då, vilka kläder jag hade, vad jag gjorde på fritiden. En angenäm känsla, men jag är nog lite äldre nu eller kanske lite mer van vid min tillvaro...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...