tisdag 22 mars 2011

Miljö och energi

Jag har pappersinsamling och jag köper ibland ekologiska bananer. Längre än så sträcker sig inte mitt miljöengagemang. Tyvärr. För visst är det viktigt att tänka på miljön.

Jag gör dock omedvetet en del saker som är bra för miljön:
  • Använder aldrig bil inne i sta'n
  • Åker i stort sett aldrig utomlands
  • Tittar aldrig på TV (förutom Solsidan)
  • Använder sällan spisen.
  • Köper saker som håller länge
  • Åker ofta tåg
  • Har ingen dagstidnig och ingen reklam
Men jag är också en miljöbov!:
  • Duschar varmt och LÄNGE
  • Har elementen på högsta värme
  • Åker mycket bil
  • Diskar alltid under rinnande vatten
  • Stänger inte av vattnet när jag borstar tänderna
  • Har datorn på stora delar av dagen
  • Frostar aldrig av frysen
  • Komposterar inte

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhheh, Fia sånthära inlägg kan du ju inte skriva om jag skall läsa din blogg ;) #blödandemiljöhjärta#

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...