måndag 3 januari 2011

2010

Januari: Skriver sista tentan, kvällen innan dansar jag till Blender. Tentan går bra. Tar examen. Åker till Köpenhamn med mamma.

Februari: Börjar AT. Åker och dansar mer och längre bort än vad jag gjort tidigare.

Mars: Är trött på snön. Gör min AT-placering på narkosen och blir mer och mer säker på att det är där jag vill jobba i framtiden. Jag åker på min första dansmara, den är i Gävle, jag bor på hotell Clarion Winn.

April: Går mina första nattjourer. Jag kommer nog aldrig gilla att jobba ca 16 timmar i sträck på akuten.

Maj: Jag flyttar och trivs där jag bor. Har inflyttningsfika.

Juni: Jag köper kamera, trots att jag aldrig gillat att fota. Så fort jag provar den, tycker jag plötslig väldigt mycket om fotografering. Tar mina första bilder på orkidéerna i mitt fönster.

Juli: Jag åker på Ölandsveckan, visserligen stannar jag bara en helg. Jag bor i tält för första gången i mitt liv. Jag trivs bra trots för varmt väder och en luftmadrass som inte är så skön, men 2011 ska jag nog hoppa över Ölandsveckan ändå, det var så trångt på dansgolvet. Jag åker till Örebro med mamma, besöker bland annat Örebro slott. Jag åker på dansbandsveckan i Malung, jag delar rum med två vänner. Vi bor inneboende i ett hus alldeles för fullt med broderier, planscher och prydnadssaker. Däremellan dansar jag på Oskars loge i Skultuna, oförglömlig kväll...

Augusti: Sommarkonsert med Peter Johansson och Matilda Hansson i S:t Anna kyrka. Jag och en vän, åker på en dansresa till Tors loge i Gävle, på kvällen bestämmer vi oss för att sova över och åka till Högs loge i Hälsingland kvällen efter, innan vi fortsätter direkt hem på natten. Jag har aldrig sovit så lite, men Högs loge var en upplevelse jag inte velat vara utan! Åker på ännu en dansresa till Jättendal och Örnsköldsvik, där bandet Shake har sina sista spelningar, innan de byter ut två av medlemmarna.

September: Inflyttningsfest hos en kollega som också är min vän. Otroligt fin lägenhet. Börjar två fotokurser. Rent teoretiskt ger de ingenting, praktiskt ger de tillfälle att öva, men framför allt är det socialt!

Oktober: Dansmara i Gävle, dansmara i Härnösand. Jag trivs.

November: Julmarknad på Ekenäs slott. Åker till Sundsvall och dansar, det är en fin stad. Deltar i min första danstävling, det är ett klubbmästerskap. Vi kom trea. Mest nöjd är jag över att jag kunde dansa ungefär som jag brukar trots att jag var riktigt nervös och att jag hade en partner som är en av de allra bästa på att föra!

December: Åker tillbaka till Sundsvall och dansar igen. Jobbar julafton, men firar med familjen på kvällen. Alltid så fint hemma hos mormor och morfar! Firar nyår i Gävle med vänner, jag tycker riktigt mycket om, som jag inte visste vilka de var för ett år sedan!

Detta är delar av det jag gjort under året. Men de små vardagliga sakerna som att gå på sta'n, prata i telefon, fika, m.m. har varit minst lika roliga!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...