söndag 23 oktober 2011

Gävlemaran var nästan lika bra som en kväll på Högs loge...

...och det var kanske min bästa mara någonsin. Bra danser, trevligt sällskap, en massa skratt. Man hinner så mycket...
  • Första kvällen dansade jag bara en dans (två låtar) med alla jag dansade med, de första fyra timmarna. De sista två timmarna gjorde jag tvärtom och dansade jättemånga danser med varje danspartner.
  • Som vanligt sover jag uselt när jag har jättekul. Lägger mig sent och vaknar tidigt och är pigg. :-P
  • Synd att jag inte dansar så bra med böjda ben, för nu panngnussar jag med de flesta killar. Jag har fått för mig att de flesta dansar bättre när de hakgnussar...
  • Jag tycker det är helt ok att tacka nej till dans för att man vill sitta vid kanten på dansbanan och titta på. Man ska inte behöva gå och gömma sig i ett hörn bara för att man vill vila.
  • Synd att inte Expanders är med på Gävlemaran!
  • Mungnussa är inget man väljer att göra, det är snarare något man aktivt får välja bort om man inte vill göra det. (Gäller förstås bara något sånär jämnlånga daspartners.)
  • "På maror är det ok med saker som inte är ok annars." Sagt av en vän.

Såhär skrev jag om Gävlemaran förra hösten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte välja bort gnussandet helt!!!! / Moster

S. sa...

Jo, visst kan man det. Mig spelar det inte så stor roll hur jag dansar när jag följer.
Jag för ibland, om än väldigt sällan. I förrigår provade jag att dansa med huvudena sida vid sida när jag förde, men då har man inget synfält till höger och det är lätt hänt att man krockar, så jag kan förstå att de flesta förare vill gnussa.

Bella sa...

Tack för en super trevlig helg!!! :-) ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...