måndag 25 oktober 2010

Dansmara i Gävle


I helgen har jag varit och dansat i Gävle. Två kvällar med sex timmars dans och sedan dans i Ljungsbro på söndagkvällen. Jag har kommit fram till följande saker:

Dansen är mycket mer än bara dans.

Har man tillräckligt mycket hårprodukter, sitter de kvar även när man tvättat håret. :-P

Jag önskar det var ljusare under dansen...

Det är lätt att blanda ihop känslor för dansen med känslor för killen man dansar med.

Jag känner mig betydligt mer vältränad än vad jag ser ut! ;-)

Att dansa snabbt är roligare än att dansa långsamt, men det finns undantag!

Fler och fler börjar fotografera på dans! Jag förstår det...det är roligt! :-D

Musiken är viktig och vissa band är helt klart bättre än andra!

Jag har svårt att säga nej ibland...tills jag verkligen inte vill, vill säga.

Jag gillar mina vänner....MYCKET! :-)

2 kommentarer:

Bella sa...

Tror många dansare känner igen sig i det du skriver. Men de som inte dansar kan omöjligt förstå vad man pratar om.. Vad mycket de missar!

S. sa...

Ja, visst är det nog många som inte vet vad de går misste om! Inte trodde jag att det var min grej att åka Sverige runt och dansa till dansband.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...