fredag 19 augusti 2011

Låg och läste om linoljefärg inatt

Jag vaknade av en mardröm och var livrädd. Vågade inte somna om och började istället läsa det som var närmast till hands och minst läskigt. Nu vet jag vilka penslar man ska använda till linoljefärg, hur många lager man ska måla och att man först ska schellackera kvist inomhus, som fortfarande kådar. Jag hann även läsa om hur man kokar slamfärg, hur malningen på rågmjälet ska vara....sedan somnade jag, utan att vara det minsta rädd. :-)

2 kommentarer:

Mikael E. sa...

Hederlig linolje- och slamfärg är oslagbart! Även som sömnmedel tydligen... :)

S. sa...

Det som förvånar mig är att jag tycker det är intressant att läsa, trots att jag inte ens vet om jag någonsin kommer vilja bo i hus! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...