söndag 15 maj 2011

Mina vänner

Jag fick en bok 2001 som heter "Mina vänner". Det är en vuxenvariant av böckerna man hade som barn, där ens vänner skulle svara på olika frågor. Jag har själv fyllt i min bok flera gåner. Det är jättekul att läsa några år senare. Här är min senaste version:

Datum: 15/5-11
Jag kommer från: Norrköping, Sverige
Jag har/vill ha ..2...barn, som ska heta: Britta, Ann, Fredrik, är tänkbara namn.
Jag har/vill ha katt/hund/härst/annat: Behöver inte ha några djur.
Jag jobbar som/pluggar: AT-läkare
Arbetsuppgifter/kolleger/lön/trivsel: Arbetsuppgifter varierar enormt beroende på vilken klinik jag jobbar på för tillfället. Grundlön: 28 900. Trivsel varierar också beroende på klinik, men generellt sett saknar jag att jobba med händerna och göra praktiska saker.
På fritiden brukar jag: Fotografera, dansa bugg och foxtrot runt om i Sverige, gå på caféer, kolla facebook, blogga träna styrketräning och handla kläder men skulle även vilja spela mer tennis, läsa mer facklitteratur och lära mig saker, tex Photoshop och konsthistoria.
För att stilla mitt dåliga samvete: Borde jag komma i tid.
Jag har slutat plugga och börjat jobba.
Om fem år tror jag att jag (boende/arbete/familj/fritid): Bor i lägenhet, jobbar högst 80% som ST-läkare på narkosen, har förhoppningsvis pojkvän och barn. På fritiden dansar och fotar jag fortfarande.
Om jag vann fem miljoner skulle jag köpa: En bil, en Nikon D3s (kamera), flera objektiv, samt saker i allmänhet av bra kvalitet.
Jag skulle vilja vara bäst i världen på: Det mesta jag gillar att göra.
Jag hade velat komma på: att E=mc^2
Ett pinsamt minne: När jag började presentera mig för en patient, fast jag egentligen skulle ta i hand och säga hejdå!
Jag blir glad av: Att ha roligt och skratta med vänner och familj, Solsidan, att fotografera, att det blivit vår.
Jag blir förbannad av: När folk bestämmer saker, som jag inte tycker de har rätt att bestämma.
Jag samlar på: Äggkoppar
Saker jag är stolt över: Det jag klarat av som varit jobbigt eller svårt. Tex att jag tentapluggat fast jag inte orkat, att jag gått nattjourer, att jag gjort en massa saker trots att jag mått illa, de gånger jag stått på mig trots att det varit obekvämt samt när jag är snäll och bryr mig om andra.
Yrken jag kan tänka mig: Narkosläkare, fotograf (på deltid om jag kunde).
Personer jag inte klarar av: Folk som inte bryr sig om andra.

Favoriter:
Maträtt: Smörgåsar
Glass: Vaniljmjukglass doppad i mörk choklad eller TipTop, fast jag gillar det mesta i glassväg!
Land: Sverige
Uttryck: "Alltså"...säger jag nog lite för ofta
TV-serie: Sex and the City, Solsidan och Mia och Klara
Musik: Blandat och ganska omodernt, typ Simon and Garfunkel, Queen, ABBA och the Beatles. Just nu är låten "Jessie" en favorit
Reklamfilm: Tittar aldrig på TV
Affär: Svenskt Tenn
Grogg: Dricker jag nästan aldrig, men när jag gör det blir det oftast Strawberry daiquiri
Bil: Mercedes E-klass är fin. Skulle jag köpa någon skulle det nog bli en säker, bränslesnål dieselbil i golfklasstorlek
Lag: Allemansrätten är bra, även om jag sällan utnyttjar den
Lögn: Inte ofta
Film: Gosskören
Tidning: Damernas Värld, SOLO, Cosmopolitan, Fotosidan, Fitness Magazine, I form, Läkartidningen
Plagg: Shorts och linne, men jag gillar de flesta sorters kläder.
Barnprogram: Teletubbies, men det var länge sedan nu...


Samla vuxenpoäng:
jobb (1p), visitkort (1p), konferens (1p), bor hos förälder (-2p), förlovad (1p), gift (2p), skild (3p), barn (2p), villa (2p), bil (1p, kombi + 1p), husvagn/båt (1p), hund (1p), garage (1p), lån (1p), gemensam ekonomi (2p), pensionsspara (2p), storhandla (1p), ICA-/Coop-kunskort (1p), använda rabattkupong (2p), hushållsassistent (1p), diskmaskin (1p), symaskin (1p), dubbelsäng (2p), julgran (2p), tofflor (1p), Långkappa/rock (1p), gråa hår (1p), celluliter (1p), morgontidning (1p), korsord (1p), välja att inte svara i telefon (2p), putsa fönster (1p), tapetsera (1p), svampplockning (1p), långfärdsskridskor (1p), parmiddag (1p), vinprovning (1p), buggkurs(1p), partaja till gamla vinylhits (1p), whisky (1p), lättöl (2p), kaffe på maten (1p), After Eight (1p), söndagsstek (2p), Viktväktarna (2p), Friskis & Svettis (1p), Bingolotto (1p), Allsång på Skansen (2p).
0-14p: Klipp dig och skaffa ett jobb!
15-24p: Vuxen
>24p: Mamma Mogen eller Pappa Präktig
Jag fick alltså 9p!

Kopiera gärna och skriv i era egna bloggar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt att du valt mitt namn på ev. barn!?! Positivt att det är lätt att lära sig stava. Negativt att det är lätt att upprepa tills det blir tjat. På tyskalektionerna tyckte jag dessutom att jag ofta fick svara på frågor. Kom till sist på att man delar tyska verbs infinitivform i frågor vilket innebär att meningen avslutas med "an?". ;-)
Tror du har ett vuxenpoäng till faktiskt:har inte du en hushållsassistent? Hjälper dig en liten bit till vuxenlivet isf!!! :-) /Moster

S. sa...

Ha, ha, och du svarade väl plikttroget på alla frågor? ;-)

Nä, pappa fick ta hand om hushållsassistenten....den gör kanske mer nytta hos honom, eller kanske inte...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...