måndag 30 december 2013

En vit jul skrämmer mig

Innan jul var det en massa prat om hur viktigt det är att fira en vit jul och alltså avstå helt från alkohol om man firar ihop med barn. Bland det värsta jag läste var att många skrev att de firar en vit jul, eftersom det är barnens dag. Hallå! Alla andra dagar då, är de inte barnens dagar? Jag är så glad att jag växte upp med en familj som aldrig behövde tänka tanken på en vit jul. Det var aldrig något problem, i mina ögon var alla alltid nyktra. Sedan tog några kanske en julöl till julbordet eller en nubbe till midsommar, men vad gjorde det så länge de var som vanligt. Däremot betydde inte fredagsmys, after work, förfest, julfest, restaurangbesök, osv att man var tvungen att dricka alkohol, mamma och pappa kunde ha kul ändå. Visst har jag sett dem lite extra glada någon enstaka gång, men det var mest roligt.. Jag har aldrig sett dem fulla och jag tror aldrig att de var det heller. Det är något som skrämmer mig minst lika mycket, när man ser hur föräldrar passar på att dricka sig fulla när barnen inte är med..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...