måndag 6 augusti 2012

...och så klädseln

Vad ska man ha på sig när man fotar bröllop eller andra högtidsdagar?
Jag skiljer på om jag är där som gäst och är ombedd att fota lite, eller om jag huvudsakligen är där som fotograf. Är det mitt jobb att fotografera, då klär jag mig därefter. Undviker dock vitt om det är bröllop och jag har heller inte blå jeans. Jag föredrar svarta byxor, då kan man lägga sig ner på marken utan att få gräsfläckar och man kan ha minneskort och ev vigselprogram i fickorna. Upptill har jag något som täcker axlarna om vigseln är i kyrkan. Vad gäller skor har jag platta skor med sulor som är tysta när man går i kyrkan! :-) Sedan kan jag också rekommendera TBE-vaccinering, för fästingar gillar när man ligger i gräset...!

1 kommentar:

Mikael E. sa...

Genomtänkt som vanligt. Det gillar jag! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...