söndag 20 februari 2011

Streetwalk

"Vart jag än reser försöker jag hitta miljöer som denna. En plats fylld av stammisar, som kommer hit dag efter dag.......När jag fotograferar i en sådan miljö vill jag vara bortglömd, vill att alla skall vara precis som de var innan jag kom in där. När jag ett par timmar senare lämnade Sjuan var jag fylld av ett rus, som handlade om betydligt mer än bara god öl."

"Idag dominerar gatufotot min lediga tid. Jag fotograferar, även när jag inte har kameran med mig. Gatans ständig pågående skådespel ger nya kickar och driver mig vidare. För vem
vet vad som väntar bakom nästa gathörn?"

"För mig handlar gatufoto om att upptäcka och dokumentera det som andra oftast inte ser. Små mänskliga händelser i den offentliga miljön, som normalt passerar obemärkt, men som i det frusna ögonblicket lämnar spår efter sig. Min passion för denna klassiska genre grundar sig i ett genuint intresse för människor, i alla åldrar och samhällsklasser."


Källa: Bloggen Streetwalk av Mats Alfredsson.

1 kommentar:

Kent sa...

Då vackert skrivet.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...