måndag 21 februari 2011

Jag tränar som en tonårskille

Alltså jag styrketränar bara överkroppen, jag värmer inte upp och jag stretchar inte. Jag kan inte direkt säga att jag tränar till beach 2011, för de senaste somrarna har jag legat på stranden högst en gång. Jag vill bli starkare, men skulle jag träna benen skulle jag förmodligen tröttna ganska snart. Dessutom ger det väl någon träning för benen att dansa bugg och foxtrot. Förr när jag styrketränade var jag mycket mer ambitiös, men jag har inte den disciplinen längre...

Nu klarar jag 12 armhävningar, men jag vill klara minst 30.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Hejja! Härligt Sofia! Ett litet tips bara, glöm inte stretcha bröstmuskulaturen, för där vill du inte se ut som en (muskelförkortad) tonårskille! :D

S. sa...

Jag stretchar faktiskt redan bröstmuskulaturen...bara för att jag vill få bättre hållning! ;-) Det var ju bra att jag gör rätt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...