fredag 2 maj 2014

Enklare än man tror ibland

På bara några dagar har har jag varit med om två jobbiga saker. Två helt olika grejer som fått mig att känna mig bortvald, dålig och helt talanglös. Jag är inte riktigt van vid det. Jag brukar mest ägna mig åt saker jag är bra på och då är det enkelt att ha bra självförtroende. Först blev jag jätteledsen, men när jag gråtit och pratat klart om det, kände jag att det sista jag vill vara är någon som är rädd för att misslyckas eller någon som låter sig knäckas av att andra inte tycker jag är bra nog. Dessutom är jag övertygad om att det finns en mening med allt och när jag att tänkte på allt bra jag har i livet, min familj, mina vänner och alla roliga saker jag gör, då blev det nästan omöjligt att vara ledsen längre. Så jag slutade vara det. Man kan inte alltid välja hur man ska må, men ibland kan man det och det är en enorm frihet när man lyckas skaka av sig även jobbiga saker..

1 kommentar:

Bella sa...

Ja precis! Skönt att du kunde vända känslan! Motgångar stärker en, är övertygad om att du tar dig dit du vill :-) Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...