tisdag 18 februari 2014

Jag hade inte kunnat säga det så bra själv

Jenny Strömstedt skriver precis vad jag tänker.

"Jag står inte ut. Min ryggmärgsreaktion är att ställa mig som en kolerisk relik från svunna tider och skrika i falsett: TROR NI EMIL JÖNSSON KÄNDE EFTER? VA?
HUR MÅNGA OS-MEDALJER VINNER DEN SOM KÄNNER EFTER?
Sedan sansar jag mig."

Nä, jag tror inte att allt jobbigt är bra för att det danar karaktären och jag tycker absolut att man måste få klaga ibland. Men det skrämmer mig när folk (absolut inte bara 90-talister) tror att allt som är jobbigt är farligt eller fel..


2 kommentarer:

Mikael E. sa...

Det var bra skrivet!
När folk klagar över förkylning citerar jag gärna Wassberg från hans aktiva dagar i skideliten:
"Förkyld? Då får man väl för fan snyta sig ordentligt!" :-)

S. sa...

Haha :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...