söndag 16 februari 2014

Om jag höll kurs i foxtrot..

Nu håller jag inga kurser, jag har varken intresse för det eller kunskapen att lära ut foxtrot. Men jag har ändå tänkt många gånger på vad jag tycker är viktigast att att lära sig som förare. Inte förrän man kan en sak tycker jag man ska börja med nästa. Flera av mina favoritdansare har slutat på steg 3 och trots det tycker jag deras dans är fantastisk, så egentligen är det ganska enkelt..

1. Sträck på dig. Ha alltid bra hållning. Alltid.

2. Se till att ha fart framåt i dansen och försök hålla takten.

3. Lär dig grundsteget. Det kan vara bra att kunna även om man inte behöver dansa efter det.

4. Variera stegen.

I stort sett alla tjejer som för (men inte så jättemånga killar), dansar såhär. Undrar varför det är så?


2 kommentarer:

kajsa sa...

Håller med dig.. Speciellt på punkt 1..
Många killar böjer sig över en, speciellt när de envisas med att panngnussa fast dom är ett huvud längre.. En av anledningarna till att jag inte dansar längre är just att jag får så sjukt ont av förare som lutar sig över mig så jag måste svanka..
Ibland väljer jag att själv föra för att kunna hålla den position jag själv vill, för ryggens skull men är för osäker för att föra random folk tyvärr,,

S. sa...

Förstås dig, själv får jag jätteont i nacken av det, som tur är, är det borta nästa morgon, men det gör ändå att dansen med vissa är en plåga. Visst kan man säga till, men ibland hjälper det inte och ibland är jag för feg för att säga till.
Du får gärna föra mig nån gång om du vågar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...