tisdag 11 februari 2014

Jag tänker skaffa ben..

Jag har tränat styrketräning till och från sedan jag var 15 år. Nu senast har jag tränat regelbundet i 3 år, men mest tränat överkroppen. Nu har jag bestämt mig för att göra något åt benen. Jag är jättestark i vaderna (även om det inte syns), ganska stark i låren och jättesvag när det gäller benböj och marklyft. Nu har jag börjat köra mycket benböj och marklyft och en del utfall, bensträckare, och benböjare totalt ca 28 set per pass och två pass i veckan. Jag tar i så jag mår illa o äter som en häst, men jag tycker inte att det händer så mycket. Någon som har några bra tips för att bli starkare?


2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag fuskar rätt friskt med benträning ja mä.. Eller har iaf gjort.. De får jag sota för nu när jag skulle behövt haft stora ben inför tävlingen.. Mitt tips är att höra tungt.. tungt så inni helvete och färre reps och set..
Mycket basövningar! och inte alla benövningar samma pass!! Ha de gott!

S. sa...

Tack för tipsen! Hur få reps? Typ 5-6?
Inte kan jag se att du slarvat med benträningen i iaf! :-) Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...