söndag 9 februari 2014

OS och regnbågar

Man ser regnbågar överallt nu när OS är i Sotji. Själv tror jag det är som en flytande skala. Visst finns det säkert många som är helt heterosexuella och många som är helt homosexuella, men fler än man tror ligger nog någonstans däremellan. Det är flera saker som fått mig att tänka så. Bland annat har jag funderat på varför så många av mina dansvänner som är tjejer, är bisexuella medan jag inte vet en enda danskille som är det. Och varför så många tjejer som i barndomen blivit utsatta för sexuella övergrepp av män, ofta skaffar flickvän senare i livet. Jag tror helt enkelt miljö, kultur och trender spelar stor roll för vad man är öppen för. När man tänker så blir det inte längre "vi" och "dem"..


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...