lördag 21 april 2012

Nygårds Anna Bengtsson från Dalarna

Numera bor hon i Linköping med sin man och fyra barn. Har examina från Textilhögskolan i Borås och Beckmans i Stockholm. Företaget Nygårdsanna startade hon 1993.

Nygårds Anna om sina kläder:

"Mina kläder kan se otroligt tråkiga ut på galgen. Men man ska se människan före plaggen och man måste prova kläderna, det är då det händer."

"Det var en upptäckt. Tyger som görs för herrkollektioner är billigare och jag har märkt att naturmaterial för det mesta är reserverade för män. Tyger för kvinnor är ofta i polyester och akryl."

"Självklart vill jag att mina kläder ska vara moderna. Men inte för trendiga. De ska hålla mer än några månader, användas och få patina. Slitaget ska tillföra något."


Två gånger per år har hon utförsäljning i Linköping. Jag hade kunnat köpa det mesta...fantastiska kläder.

1 kommentar:

Mikael E. sa...

Snyggt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...