onsdag 4 april 2012

Dessa äppelbitar!

Det var en vän som skrev på Facebook att han tycker det är onödigt att sälja färdighackade äpplen, dyrt, i små plastpåsar. Jag kan förstå vad han menar, för visst är det ganska lätt att hacka ett äpple själv, om det nu är så man vill äta det. Fast och andra sidan gillar jag enkla, snabba lösningar när jag har bråttom. Många vänner har skrivit kommentarer, under bilden på Facebook, i stil med att det är förskräckligt att sälja äpplen på det viset och att det är fördummande. För mig handlar det inte bara om äppelbitar, utan om att jag accepterar att jag ibland är otroligt lat eller bekväm, för att hinna med det jag vill och ändå inte stressa ihjäl mig. Idag tex har jag ätit all mat ute, men jag har också hunnit träffa två vänner, redigera bilder, träna, göra ärenden på sta'n, sjunga i kör, prata i telefon med mamma, pappa och min moster samt hälsat på min mormor och morfar. Idag var det viktigare än att hacka äpplen. Imorgon kanske jag planterar tomatplantor och bakar bröd...


1 kommentar:

Anonym sa...

Som glömsk småbarnsförälder är det också ibland mycket smidigt med färdiga äppelbitar som alternativ till godis när det behövs fyllas på i magarna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...