onsdag 13 mars 2013

Inte alls bara husrenovering

Visst har jag känt till Gysinge länge och visst har jag alltid gillat inredning, men byggnadsvård har låtit ganska trist i mina öron. Jag har ju aldrig varit intresserad av hus och verkligen inte av husrenovering. Men en natt när jag inte kunde somna började jag läsa i Gysinges katalog...och jag föll pladask. De tänker precis som jag! och det har jag knappt hittat någon annan som gör. Jag älskar inte allt som är gammalt eller lantligt, men däremot det som är äkta, på riktigt. Att låta bli, hellre än att överarbeta. Att göra en sak i taget istället för att ha siktet inställt på ett "färdigt" hem, som man ändå får lust att/måste göra om efter några år. Att bara med hjälp av naturmaterial och enkla konstruktioner få hållbara, vackra hus. Kanske är det även Görans (en av grundarna till Gysinge centrum för byggnadsvård) sätt att skriva som fått mig att gilla byggnadsvård, allt låter roligt, enkelt och självklart i hans texter. Läs hans krönikor här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...