tisdag 5 juli 2011

Öland

V. 27 är det dansvecka på Öland. På Lundegårds camping är det dans varje kväll och fest resterande timmar av dygnet (nästan). De allra flesta dansare från hela Sverige bara älskar vecka 27, men jag gör det inte. Jag var där en helg förra året och det räckte. Visst trivdes jag med mina vänner och visst hade jag också kul både på dagarna och under danskvällarna, men inte tillräckligt för att jag ska längta tillbaka. Till och med jag själv tycker det är konstigt, eftersom jag åker på i stort sett alla andra danstillställningar under året och människorna som är på Öland tycker jag ju riktigt bra om! Men kanske är det kombinationen av alldeles för trångt dansgolv, campingliv som gör att jag känner mig instängd och för mycket festande och solande, som gör att jag inte vill åka dit... Men det finns en bra sak med v.27 och det är danserna innan och efter, då alla duktiga dansare från hela Sverige, är på väg till och från Öland. :-D

Bilder från Ölandsveckan 2010

1 kommentar:

Gabriella och Suzanne sa...

Vi har nu upplevt samma sak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...