fredag 8 juli 2011

Fotografering

Jag älskar att fylla i frågeformulär och blir glad när jag blir utlottad till att vara med i statistiska undersökningar...så jag kunde inte låta bli detta:

Fotograferat sedan: Tror det var 17/6-10
I kameraväskan: Kamerahus: Nikon D90, Nikon D7000, Objektiv: Nikkor 50mm f 1,4, Nikkor 18-105mm f 3,5-5,6, Tamron 28-75mm f 2,8, Blixt: Nikon SB-700, Tillbehör: Stativ, reflexskärm silver/vit, några UV-filter, tre minneskort; 8GB, 8GB, 16GB extreme.
Roligast att fota: Bilder på människor i sin vardag. Gärna utan att de märker att jag fotar. Dansbilder.
Tråkigast att fota: Jag är ganska dålig på att fota arkitektur. Det ser lätt ointressant ut, därför tycker jag det är ganska tråkigt just nu.
Lättast att fota: Människor som på något sätt sticker ut från mängden gör att bilderna blir bra, även om de saknar endel tekniskt sett. Sedan blir det mesta lättare att fota om det är bra ljus.
Svårast att fota: När det är för mörkt eller för soligt.
Drömperson att fota: Ingen speciell jag tänkt på, men jag skulle vilja följa människor i deras vardag på jobbet. Sedan skulle det vara kul att fota människor på ett sjukhus eller i ett fängelse, sådana bilder är man ju inte så van vid, då blir det mer intressant.
Bildstil: Har inte hållit på tillräckligt länge för att ha hittat en egen stil. Generellt sett gillar jag att fota utan blixt och i naturliga förhållanden. Jag gillar för tillfället mest dokumentära bilder, studiobilder tilltalar mig inte lika myket.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...