söndag 4 januari 2015

2014

Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
Bytte jobb och gjorde en massa nya saker där, tågluffade tre gånger, provade bergsklättring, provade att vara gatumusikant med en vän i både Holland och Italien och började använda min diskmaskin (som funnits i lägenheten ända sedan jag flyttade in för över fyra år sedan).

Vilka länder besökte du?
Danmark, Holland, Belgien, Frankrike, Finland, England, Italien.

Vad minns du mest från alla resor?
Lutande tornet i Pisa, Musée d'Orsay i Paris med konst från impressionisterna, Amsterdam, all fantastisk jugend i Paris, Cannes, London och Florens.

Bästa köpet?
Har köpt en massa grejer på second hand som jag gillar, men bästa köpet är nog min funkis- och min art décolampa (den senare fick jag i och för sig av mamma).


Favoritprogram på TV?
Programmet som handlade om när hälsingegårdarna blev världsarv samt Paradise Hotel och Bonde söker fru. 

Vad hade du kunnat göra annorlunda?
Jag hade velat umgås mer med min familj, spelat mindre spel på mobilen, men på det stora hela är jag ändå ganska nöjd med det jag gjort.

Vad är du stolt över?
Att jag lärt mig så oerhört mycket på mitt nya jobb och att jag klarat av att ta mycket ansvar. Det är det svåraste jag gjort någonsin.
Är också ganska nöjd med att jag tränar 5-6 gånger i veckan och att jag gjort flera saker som jag tyckt varit läskiga.

Vilken musik påminner dig om 2014?
Ringar på vattnet- Gävle symphony orchestra och Görgen Antonsson
Mamas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys- Ed Bruce
Deep River Woman- Lionel Richie
50 Ways To Leave Your Lover- Paul Simon

Vilken var den bästa boken du läste?
Läste inte alls många böcker, men det bästa jag läst, kanske någonsin, är Rorys (från Joey & Rory) blogg. Så missa inte den:

This Life I Live

Vad är du tacksam över?
Väldigt mycket, men det första jag kommer att tänka på är alla vänner jag har och då räknar jag in min familj där. Jag har jättemånga människor i min närhet som jag verkligen gillar, som känner mig väl och som får mig att må bra.

1 kommentar:

Mikael E. sa...

Härligt att du hunnit med så mycket och att du är så nöjd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...