onsdag 23 april 2014

Foxtrotkurser

Flera gånger har jag hört många av mina dansvänner bli väldigt upprörda över att vissa foxtrotkurser endast låter tjejer vara med om de dansar följare och killar om de dansar förare. Många tycker det är en förfärlig diskriminering. Som bakgrund kan jag nämna att de danskurser jag menar har ett upplägg där man hela tiden byter danspartner, vilket innebär att alla förare dansare med alla följare.

Själv dansar jag ofta med tjejer, jag för en hel del och skulle jag gå kurs i foxtrot, skulle jag absolut vilja gå som förare. Trots det kan jag inte tycka det är diskriminering att vissa kurser inte skulle tillåta mig att vara med som förare. Lika lite tycker jag det är diskriminering att en del kurser bara välkomnar de som går med på att dansa både förare och följare och kan tänka sig att dansa med alla. Det viktiga tycker jag är, att man jobbar för att det ska finns tillräckligt stort utbud av alla sorters kurser. För mig är det inte mångfald när tjejer ska dansa med tjejer och killar med killar om de inte själva vill det.. För mig är mångfald att acceptera folk som de är, så länge de inte diskriminerar andra. Och nej, jag tycker inte det är diskriminering att inte vilja dansa med någon av samma kön.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...