måndag 13 januari 2014

Läskigt!

Fick höra talas om Bikini Fitness, så jag kollade upp vad det var. Det är tydligen en tävling som skiljer sig från Bodybuilding och Body Fitness, genom att man helt enkelt ska vara mer snygg i bikini. Reglerna säger tex:

The physique should neither be
excessively muscular nor excessively lean and should be free from muscle
separation and/or striations

The skin tone should be smooth and healthy in appearance

the Bikini-fitness competitor must be viewed with the emphasis on
a “healthy and fit” physique, in an attractively presented “Total Package”

should take into consideration
the hair and facial beauty



Konstigt att över huvud taget tävla i hur man ser ut i bikini och läskigt att det här anses "hälsosamt", "attraktivt", "inte för magert" och med en "hälsosam hudton"..

2 kommentarer:

kajsa sa...

Jag håller med dig ang bikinifitness!
Kanske är jag inte rätt person att yttra mig då jag valt att tävla i bodyfitness och womens physique som också är en extrem gren.. men där behöver man inte se ut som en barbie men däremot extremt låg fett%.

S. sa...

Alla sådana sporter är väl lite extrema, men det är ju även socialdansen på sitt sätt Lycka till med dina tävlingar framöver! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...